Zmeny v zákone o ochrane spotrebiteľa upravujú postup pri vybavovaní reklamácie v prospech predajcov

Zmeny v zákone o ochrane spotrebiteľa upravujú postup pri vybavovaní reklamácie v prospech predajcov

V súvislosti s opatreniami prijatými na pomoc podnikateľom prešiel úpravou aj zákon o ochrane spotrebiteľa. Jedna z najdôležitejších zmien sa týka postupu pri vybavovaní reklamácie. Podnikatelia (predávajúci) mali pôvodne povinnosť vybaviť reklamáciu v lehote do 30 dní od jej uplatnenia. Po novom začína plynúť táto lehota až fyzickým prevzatím reklamovaného tovaru. Má sa tak predísť situáciám, kedy spotrebiteľ uplatní reklamáciu elektronicky (emailom) a tovar odošle predávajúcemu až neskôr. Predávajúci sa tak nemôže fyzicky oboznámiť s vadou tovaru hneď po uplatnení reklamácie, čo v niektorých prípadoch komplikuje proces posúdenia a vybavenia reklamácie.

Pozitívnou zmenou pre podnikateľov je, že v prípadoch menej závažného porušenia povinností v oblasti ochrany spotrebiteľa môže Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) poskytnúť čas na odstránenie protiprávneho stavu a nemusí hneď ukladať podnikateľovi pokutu. Až následne, ak podnikateľ nenapraví pochybenie v poskytnutej lehote, SOI mu uloží pokutu. Dodávame, že novela nešpecifikuje pojem „menej závažné porušenie povinnosti“. Je na posúdení SOI, v ktorých prípadoch uzná za vhodné vyzvať podnikateľa na vykonanie nápravy.

Novela ruší povinnosť podnikateľov mať zverejnený reklamačný poriadok na viditeľnom mieste, pričom zariadenia poskytujúce stravovacie služby (napr. reštaurácie, závodné jedálne) ho nemusia mať vypracovaný vôbec.

Ostatné články

Vláda schválila predĺženie projektu prvá pomoc, zvyšujú sa aj príspevky

Vláda schválila predĺženie projektu prvá pomoc, zvyšujú sa aj príspevky

Na základe pokračujúcej zlej epidemiologickej situácie vláda schválila nové podmienky projektu podpory udržania zamestnanosti, a predĺžila jeho trvanie až do marca 2021. Prinášame vám súhrn najpodstatnejších zmien. Pri zamestnávateľoch a SZČO, ktorí zatvorili alebo museli zatvoriť svoje prevádzky (opatrenie č. 1) a zamestnancov, ktorých zasiahla mimoriadna situácia (opatrenie č. 3)…

Napíšte partnerovi
kancelárie

Klientom zvyčajne odpovedáme do 24 hodín

Táto stránka je chránená sytémom reCAPTCHA od Google s ochranou súkromia a podmienkami používania.
SCHIN & MAJDÚCH

Napíšte nám