Využívanie ochrannej známky konkurenciou v rámci PPC reklamy

Využívanie ochrannej známky konkurenciou v rámci PPC reklamy

Čoraz väčšia časť inzercie sa presúva do online prostredia. Jedným z jej najefektívnejších nástrojov je tzv. pay-per-click reklama (PPC). Ide o reklamu založenú na kliknutiach, kedy klient neplatí za samotné zobrazenie reklamy, ale za jednotlivé kliknutia.

Predstavte si, že ste vybudovali úspešnú firmu a na ďalší rast používate práve PPC reklamu. Logo a označenie vám chráni ochranná známka (OZ). Časom spozorujete, že pri zadaní názvu vašej spoločnosti vám prehliadač nájde konkurenciu. Ako to je možné? Je pravdepodobné, že konkurenčná spoločnosť využíva označenie vašej firmy na svoju vlastnú propagáciu.

Je taký postup konkurenta v poriadku? Práve tomu sa venoval súdny dvor Európskej únie (SDEÚ). Ten vyslovil, že na zvýšenú ochranu OZ (označenie) je potrebné disponovať dobrým menom.

Kedy má známka dobré meno? „Ochranná známka má predovšetkým vtedy dobré meno, keď má veľmi výrazný a presvedčivý imidž, ktorý u spotrebiteľa vyvoláva predstavu pozitívnej osobitosti tovaru.“ Takto to vymedzil Úrad priemyselného vlastníctva.

Pri posudzovaní, či má OZ dobré meno, sa hľadí hlavne na podiel známky na trhu, dĺžku jej používania a územný rozsah. Ak sa to firme podarí dokázať, je to pre ňu dobrá správa.

Záver SDEÚ je v tomto prípade jasný. Využívanie označenia konkurencie v rámci PPC reklamy na vlastnú propagáciu nie je v poriadku. Označuje sa to ako free-riding, či parazitovanie. Ak k tomu dochádza a vaša známka (ktorou si chránite označenie) disponuje dobrým menom, môžete sa efektívne brániť a zabrániť konkurencii využívať vaše označenie v rámci PPC reklamy.

Ostatné články

Nové pravidlá v ecommerce

Nové pravidlá v ecommerce

Od júla začali platiť v EÚ nové pravidlá pre preclievanie zásielok z tretích krajín (napr. z Číny). Po novom je DPH potrebné uhradiť pri každej zásielke z tretej krajiny. Spraviť to môžete dvoma spôsobmi. Prvým je zaplatenie DPH priamo pri objednaní tovaru. Druhým spôsobom je že DPH platí zákazník priamo…

Opatrenia pre lepšie fungovanie obchodného registra

Opatrenia pre lepšie fungovanie obchodného registra

Ministerstvo spravodlivosti plánuje zlepšiť podnikateľské prostredie zjednodušením viacerých služieb. V jeho návrhu nájdeme: online založenie s.r.o. s využitím formulárov zakladateľských dokumentov s nižším registračným poplatkom možnosť nastavenia zasielania notifikácií o zmenách vo vybraných firmách (napr. obchodných partnerov) elektronická dostupnosť ku všetkým verejným údajom z obchodného registra Často sa stáva, že…

Napíšte partnerovi
kancelárie

Klientom zvyčajne odpovedáme do 24 hodín

Táto stránka je chránená sytémom reCAPTCHA od Google s ochranou súkromia a podmienkami používania.
SCHIN & MAJDÚCH

Napíšte nám