Využívanie ochrannej známky konkurenciou v rámci PPC reklamy

Využívanie ochrannej známky konkurenciou v rámci PPC reklamy

Čoraz väčšia časť inzercie sa presúva do online prostredia. Jedným z jej najefektívnejších nástrojov je tzv. pay-per-click reklama (PPC). Ide o reklamu založenú na kliknutiach, kedy klient neplatí za samotné zobrazenie reklamy, ale za jednotlivé kliknutia.

Predstavte si, že ste vybudovali úspešnú firmu a na ďalší rast používate práve PPC reklamu. Logo a označenie vám chráni ochranná známka (OZ). Časom spozorujete, že pri zadaní názvu vašej spoločnosti vám prehliadač nájde konkurenciu. Ako to je možné? Je pravdepodobné, že konkurenčná spoločnosť využíva označenie vašej firmy na svoju vlastnú propagáciu.

Je taký postup konkurenta v poriadku? Práve tomu sa venoval súdny dvor Európskej únie (SDEÚ). Ten vyslovil, že na zvýšenú ochranu OZ (označenie) je potrebné disponovať dobrým menom.

Kedy má známka dobré meno? „Ochranná známka má predovšetkým vtedy dobré meno, keď má veľmi výrazný a presvedčivý imidž, ktorý u spotrebiteľa vyvoláva predstavu pozitívnej osobitosti tovaru.“ Takto to vymedzil Úrad priemyselného vlastníctva.

Pri posudzovaní, či má OZ dobré meno, sa hľadí hlavne na podiel známky na trhu, dĺžku jej používania a územný rozsah. Ak sa to firme podarí dokázať, je to pre ňu dobrá správa.

Záver SDEÚ je v tomto prípade jasný. Využívanie označenia konkurencie v rámci PPC reklamy na vlastnú propagáciu nie je v poriadku. Označuje sa to ako free-riding, či parazitovanie. Ak k tomu dochádza a vaša známka (ktorou si chránite označenie) disponuje dobrým menom, môžete sa efektívne brániť a zabrániť konkurencii využívať vaše označenie v rámci PPC reklamy.

Ostatné články

5 tipov, ako pripraviť IT firmu na vstup investora

5 tipov, ako pripraviť IT firmu na vstup investora

Záujem investora zvykne byť pre founderov IT firmy šťastná správa. Investovaný kapitál pomôže firme zaplatiť šikovných ľudí, expandovať na zahraničné trhy, či investovať do vývoja produktu. Z podnikateľského hľadiska tak môže byť firma pripravená na investíciu.  Kedy je však spoločnosť pripravená na vstup investora aj z právneho hľadiska? Má vysporiadané…

5 tipov ako správne nastaviť softvérovú zmluvu

5 tipov ako správne nastaviť softvérovú zmluvu

IT spoluprácu je možné realizovať rôznymi formami. Medzi najrozšírenejšie patria čiastkové objednávky a emailová komunikácia medzi stranami. V prípade konfliktu je však komplikované spätne dohľadávať detaily toho, čo si strany dohodli.  Preto vždy odporúčame s druhou stranou uzatvoriť písomnú zmluvu. V článku prinášame praktické tipy, na čo nezabudnúť a ako…

Napíšte partnerovi
kancelárie

Klientom zvyčajne odpovedáme do 24 hodín

Táto stránka je chránená sytémom reCAPTCHA od Google s ochranou súkromia a podmienkami používania.
SCHIN & MAJDÚCH

Napíšte nám