Jednotná digitálna daň v nedohľadne

Jednotná digitálna daň v nedohľadne

Digitálna daň je téma, ktorá sa na pôde EÚ pretriasa už dlhší čas. Má sa dotknúť najmä veľkých digitálnych platforiem ako Facebook, Google či Amazon, ktoré pôsobia a generujú obrovské zisky na európskom trhu, ale ich sídlo sa nachádza mimo EÚ. Zdanenie týchto spoločností je vďaka ich šikovnému využívaniu siete zmlúv o zamedzení dvojitého zdanenia v Európe minimálne. Po viacerých diskusiách sa javí, že jednotný návrh zo strany EÚ je v nedohľadne, a preto sa niektoré členské štáty rozhodli túto problematiku riešiť v rámci svojich vnútroštátnych predpisov. 

Medzi tieto krajiny sa najnovšie zaradilo aj Česko, ktoré zaviedlo až 7 % digitálnu daň z tržieb reklám technologických gigantov, čo má za následok výrazne pozitívne ovplyvnenie rozpočtu v krajine.

Francúzsko pred nedávnom rovnako zaviedlo 3 % digitálnu daň, no jej účinnosť odložilo, z dôvodu naštrbenia bilaterálnych vzťahov s USA. Digitálna daň ovplyvňuje práve americký firmy, čo sa USA nepozdáva a takýto postup vníma ako diskriminačný.

Záverom dodávame, že Slovensko už v roku 2018 zaviedlo v zákone o dani z príjmov definíciu tzv. digitálnej platformy. Spoločnosti, ktoré využívajú na sprostredkovanie predaja svojich služieb (preprava a ubytovanie) zahraničné digitálne platformy ako napr. Booking či Airbnb, sú povinné zrážať daň z platieb za sprostredkovanie, ktoré platia zahraničným operátorom digitálnej platformy. 
 

Ostatné články

Nové pravidlá v ecommerce

Nové pravidlá v ecommerce

Od júla začali platiť v EÚ nové pravidlá pre preclievanie zásielok z tretích krajín (napr. z Číny). Po novom je DPH potrebné uhradiť pri každej zásielke z tretej krajiny. Spraviť to môžete dvoma spôsobmi. Prvým je zaplatenie DPH priamo pri objednaní tovaru. Druhým spôsobom je že DPH platí zákazník priamo…

Opatrenia pre lepšie fungovanie obchodného registra

Opatrenia pre lepšie fungovanie obchodného registra

Ministerstvo spravodlivosti plánuje zlepšiť podnikateľské prostredie zjednodušením viacerých služieb. V jeho návrhu nájdeme: online založenie s.r.o. s využitím formulárov zakladateľských dokumentov s nižším registračným poplatkom možnosť nastavenia zasielania notifikácií o zmenách vo vybraných firmách (napr. obchodných partnerov) elektronická dostupnosť ku všetkým verejným údajom z obchodného registra Často sa stáva, že…

Napíšte partnerovi
kancelárie

Klientom zvyčajne odpovedáme do 24 hodín

Táto stránka je chránená sytémom reCAPTCHA od Google s ochranou súkromia a podmienkami používania.
SCHIN & MAJDÚCH

Napíšte nám